Felicia C.W.



Ni har visst inte gett upp hoppet om mig ser jag! Det är bra det.

Idag var det ju meningen att jag skulle lämna diverse blodprover och shit (hihi) på vårdcentralen, men jag fick nåt tuppjuck imorse och kom inte ur sängen. Helt omöjligt! Kändes som om nån hade drogat ner mig. Det var faktiskt jätteobehagligt. Till jobbet kom jag i alla fall och tur var väl det, för det var sjukt mycket folk idag!

Efter jobbet drog jag hem och kissade Enzo, sen hojade jag iväg på min nya, fina röda cykel, till stallet och mötte upp Madde. Vi satt och snackade lite skit, jag hjälpte till att mocka och sen hämtade vi Felicia. Hon skötte sig helt exemplariskt, söthästen. Det är alltså Maddes nya häst som jag via kontakter hittade åt henne. Varmblod, bortskänkes.
Förutom att hovarna är helt paj, så är hon hur fin som helst! Jättelugn och bra psyke. Redan ledare i hagen.
Vi gick i alla fall en promenad med henne i grimskaftet, så hon fick beta lite och kika på omgivningen.

Efter ett tag kom Maddes vän från hennes tidigare stall och hälsade på. De kikade till Allan i hagen medan jag stod med en nöjt betande Felicia. Tog in henne i stallet och både ryktade och borstade. Hon njöt i fulla drag. Det är knappt nån som har hanterat henne de senaste två åren, så hon var så tacksam.
Tog ut henne och svampade av hennes hovar. Hjälpr väl inte så mycket egentligen, men känns som att man vill göra NÅNTING åt hennes stackars fötter. Hovslagaren kommer förhoppningsvis ut i morn och verkar ner henne så gott det går. av hovarna att dömma har hon inte blivit verkad på ca ett år?!?! I vanliga fall gör man det var 6-8:e vecka. Stora lilla skruttan.

Imorgon ska jag i alla fall till farbror doktorn och sen blir det jobb.
Kommer jbba tre helger i rad nu. Pengar!!

Kommentarer
Postat av: djujet

ÄNTLIGEN uppdatering! :D Vad spännande med den nya hästen, hoppas det blir bra med hennes hovar igen (för det finns väl hopp?).

Så roligt och höra att du blivit en riktig häst nörd igen, mys ^^

2009-05-14 @ 13:01:40
URL: http://josefinesflock.blogg.se/
Postat av: stina

Hej. Kolla in filmen om stoppa barn misshandlen på min sida. Budskapet måste runt i världen <3 Mvh Stina

2009-05-14 @ 17:04:43
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: stina

Ny film på min sida,. Upptäck hur snabbt allt kan försvinna om vi inte ser upp, tänker till och uppmärksammar oss mer. Drive safe är en film om hur verkligheten kan slita oss samman. Var rädda om er, varandra Kram Stina.

2009-05-15 @ 16:38:56
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Lägg upp en bild på pippin!!!!!!!!!!!!!!!

2009-05-16 @ 22:53:06
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0