Valborg, hästar och svininfluensan



Idag har jag övningskört med min älskling. Andra gången i mitt liv.
Det gick bra och jag körde låååångt på diverse grusvägar och små asfalterade vägar. Fick dock kärringstopp 3879 ggr vid ett tillfälle, i en liten backe.. eller, a om man ens kan kalla det en backe. Pissirriterad blev jag. Hur svårt ska det vara?
Vi måste fan göra det här oftare om jag ska få det där jävla körkortet nån gång.

Nu är hästarna utanför vårt hus släppta på bete! Ja, det går utanför vårt hus nu alltså, på bete. Så söööta!
De stod och blåste på mig i flera minuter och var helt nyfikna och mysiga. Jag kliade, klappade och pratade med dem länge, länge. Mysisar! Nu är jag kär i båda två.
Jag kan låtsas att det är mina..

Jobbade idag, på Coop. Det gick bra men var rätt segt. Hade en ledig dag igår, och nu ska jag jobba 7 dagar i sträck. Jobbade 5 dagar förra veckan och 7 veckan innan det. Mycket nu! Men det är jag bara glad för. börjar i alla fall 15.00 imorn, så lite vila får jag. Det är riktigt välbehövligt nu. Man är ju kanske inte så pigg efter att ha varit sjukskriven i två år. Visserligen har jag ju fått en mjukstart, men ändå. Gäller bara att komma in i rutinerna.

Valborg spenderades med Frugan, Jennie, Jelena och Sandra. Hade jättetrevligt!
Först var vi hemma hos Jennie och käkade tacos och drack lite. Jag var som vanligt seg med drickan så jag har mer än hälften kvar där hos Jennie. Efter det tog vi taxi till Telegrafen. Rätt okej med folk, synd att alla var typ 17+ bara. Det var mösspåtagning och hela faderullan. Både min lillebror OCH lillasyster var där! Kände mig helt gammal, men det var kul! Jessica förevigade tillfället på bild. Jonathan fulade sig dock på bilden, som vanligt.
I övrigt var det trevligt, men jag blev trött rätt fort och jag är inte så mycket för att vara full så Marcus (som för övrigt var hemma med Enzo, tack älskling!) kom och hämtade mig vid 02.00. Hanna (syster) följde med och vi släppte av henne hos mamma.
När vi kom hem däckade jag i sängen och vaknade på helt bra humör dagen efter! Sov lite på dagen, men ingen baksmälla eller så.
Jennie hade "svininfluensan". Nej, men jävlar var förkyld hon var! dagen efter låg hon med 39 graders feber. Stackarn.

Snart ska jag hoppa i säng. Kanske smitter jag ut till hästarna och säger god natt. De luktar så gott. <3.
Jävlar vilken nörd jag är..

Eller vänta, det är ju lördag idag. Kanske är uppe till 22 i alla fall.. hahahahaha

Kommentarer
Postat av: djujet

Oh vad mysigt att ha hästar precis utanför!

2009-05-03 @ 12:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0