Till er från mig



Long time no see bloggen!
Jag har inte haft tid. Eller ork. Eller lust heller för den delen.
Jag har gått och blivit privat. Eh?

För att summera den senaste tiden lite fort så har Enzo i alla fall fått kennelhosta. Lilla älskling. Men han är redan på bättringsvägen, så det är ju bra. Han är ju fullt frisk annars så ett litet virus är ingen match för min tuffing.
I skrivande stund befinner han sig hos min chef. Jobbade ett 10 h pass idag och ska öppna i morgon så han fick vara kvar där. Inte honom emot om man säger så! Skönt att slippa tjatiga matte för en stund.
Och självklart är han isolerad från resten av hundvärlden. Tills han är smittfri om en två veckor eller nåt.

Jag har fått min kallelse från Sös. Den 1 mars ska jag äntligen utredas. Eller äntligen och äntligen, tror själv inte att det är nåt fel på mig mer än att jag stressar, men det blir ju skönt att få det bekräftat i alla fall. Då tänkte jag och Enzo våldgästa farmor ett par dagar. Det är ju ett litet projekt det där. En massa förberedelser osv. Plus att jag helst inte är själv på undersökningen. Det är tur att jag har världens bästa farmor, visst?

Jag har räkningar upp över öronen och kikar om det finns en tjänst ledig på malmskillnadsgatan på platsbanken. Eller? Nej, klart jag inte gör. Men räkningar utav bara helvete har jag. Lite jobbigt när det är mer siffror på papprena än vad det finns i plånboken. Därför jobbar jag gärnet nu. På båda jobben. Allt extra är jag tacksam för. Vila kan jag göra i graven. Nu gäller det att skrapa ihop stålar!

Jag har möblerat om hemma, fått låset på ytterdörren utbytt och väntar nu på att målaren ska höra av sig angående min tapetsering.

Nu äter jag ballerinakex med kladdkakesmak (!?) och dricker mjölk. Måste tvinga ner mig i sängen även. Öppnar i morgon på jobbet.


Kommentarer
Postat av: djujet

Tänk på också att han vara smittosam redan 3 veckor innan kennelhostan bröt ut, så du kan meddela dom hundarna som dina vänner har (?) ifall han lekt med dom. Alla hundarna hade det här hemma förra hösten. Skit drygt. Dom klättrade på väggarna. Fick ju bara många runder, men mega korta. Krya på Enzo <3

2010-01-15 @ 23:48:02
URL: http://josefinesflock.blogg.se/
Postat av: Jessica

kladdkakesmak ? for real?

nu måste jag hälsa på dig igen för att se hur du har det! hihihihihihihihihihihihihihihihihi

2010-01-16 @ 00:55:56
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Vad ska du utredas för? Om det inte är för privat såklart.



Ballerinakex med kladdkakesmak har jag aldrig hört talas om... men den med papparkaks-smak är galet god!

2010-01-18 @ 21:19:00
URL: http://tjelsi.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Oh hjälp... låter väldigt läskigt. Lycka till i vilket fall, kram!

2010-01-19 @ 13:36:57
URL: http://tjelsi.com
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Okej, bra att du har någon att hålla i handen :)

2010-01-20 @ 14:24:19
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Hanna

Absolut världens bästa farmor (:

Hälsa från mig!



Och krya på dig Enzo!

2010-01-26 @ 19:54:11
URL: http://hannarautell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0