Stjärnförmörkelse och banarbete



Detta är mest ett testinlägg, men jag kan ju ändå passa på att berätta att Ruth inte tyckte om att ha badkaret som tak åt sina ungar, så de är nu åter parkerade i hundburen som tar alldeles för mycket plats på mitt vardagsrumsgolv. Ja, de har bott under badkaret ett par dagar. Ruth tyckte det verkade som en bra idé och jag har varken haft tid eller lust att rota fram de små liven gång på gång.
När jag först upptäckte att hon hade lagt dem där (man vet aldrig var de kan tänkas befinna sig när man kliver innan för dörren hos mig, tidningsstället bredvid soffan är ett annat alternativ) plockade jag fram dem, men Ruth envisades med att de skulle boa där, så jag lät dem vara.
Kort och gott, de är i tryggt förvar på en mjuk filt i en (med hjälp av en handduk) mörklagd koja. Thumbs up, Ruth!

Har tjattrat lite med frugan nu på kvällen och vi bestämde oss för att dra och picknicka lite när jag slutat jobbet i morgon. Man får ta vara på den sol som finns!
Efter det pallrar jag mig hem till Kim. Med ersättningsbuss, eftersom de tydligen ska snickra lite på rälsen... igen?! Tågen är åter i trafik den 23 augusti, mellan Västerhaninge och Nynäshamn. Vilket förmodligen betyder 23 november eller så.
Är det inte för varmt så spåren "böjer sig", regnar det för mycket, är det för kallt, för mycket is, för mycket löv (?) osv.
Hörde på radion på jobbet idag att tågen inte heller går mellan västerhaninge och jordbro. Hur fan åker man då? Vilken buss då? Vart går man av? Hur går man för att inte bli våldtagen eller knivskuren?
Tur att kamphunden Enzo är med mig vart hän jag går!

Något annat som nämdes på radion är nattens stjärnförmörkelse orsakad av en asteroid eller nåt liknande. Skulle  gärna vilja "se" den, men jag vet inte riktigt var jag ska titta? Vilka stjärnor ska förmörkas? Just nu är det i alla fall väldigt många stjärnor som är "förmörkade" pga alla moln. Trist.

Tänkte tugga på nåt innan jag går och lägger mig. Magen kurrar.

Kommentarer
Postat av: Jessica

dom bygger dubbelspår mellan tungelsta och nånting.. fast.. kunde dom inte ha gjort det när dom snickrade ihop ösmo och det eller? på samma gång, medans de ändå höll på....

2010-07-09 @ 00:04:02
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jaa, men jag får hålla utkik!

2010-07-09 @ 11:52:18
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Therese

ahaa då förstår ja, men åh va tråkigt! =(

Men till hösten kanske de dyker upp nå ännu bättre ;)

2010-07-09 @ 15:56:58
URL: http://beejbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0