De senaste 5 dagarna


Dags för en liten update.
Bion i fredags var hur mysig som helst! Märkligt att en barnfilm börjar 00.00, men det var lite kul. Har aldrig varit på nattbio förut.
Vi kom ut därifrån vid 02 och bestämde oss för att promenera hem i den tropiska natten. Från Rigoletto på kungsgatan, till pastellvägen i skärmarbrink. Det tog en liten stund men vi hade ju inte direkt bråttom nånstans så det var bara himla trevligt och lite romantiskt. Vid slussen blev Kim hungrig och köpte nuggets.




I lördags drog vi ut till Muskö för det årliga Musköloppet och senare på kvällen Musköfesten. Även det var sjukt mysigt! Satt ute på Jimmie, Josefins och hennes föräldrars lantställe och tjattrade, badade, solade, drack och skrattade. Enzo fick följa med och så var Zulu där, J&J's rotweiler. Åh vad de lekte fint! Blev alldeles varm i hjärtat. Hon var så go och försiktig med Enzo.
Dagens höjdpunkt, från Kims ögon sett, var nog i alla fall när Nemo (J&J's son och Kims gudson) 3 år sa:
-"Kim, du är så tuff!"
<3
Senare på natten kom min snälla lillebror och hämtade oss så vi kunde sova skönt hemma hos mig!


På söndagen gick vi hem till mamma och åt frukost. Mamma var ju visserligen inte där eftersom de är och bilar i europa, men Matilda och Jonathan var hemma. Skulle hämta Kims bil som Jonathan hade lånat för att hämta oss. Bestämde att vi skulle möta upp Lisa, Johnny och Madde + hennes tjejkompisar på Flatenbadet. Jonathan hängde på, och det blev en trevlig dag på stranden. Lite varmt dock. Jag och Kim somnade i skuggan. Enzo var med i vanlig ordning och han blev även tvångsdoppad för att inte få värmeslag.

I måndags jobbade Kim, och jag gjorde ingennting. Inte heller Tisdag och onsdag. SKÖNT! Hade lite ångest först för att jag inte utnyttjade dagarna och var i solen. Men jag orkade verkligen inte, då var det skänare att ta 5 siestor i Kims soffa! HAr varit hemma och vattnat katterna i alla fall, ska tilläggas.
En natt var det så jävla varmt att vi bestämde oss för att sova på balkongen. En mycket bra idé, som hade fungerat klockrent om det inte hade börjat spöregna 03.00. Sov skönt fram tills dess i alla fall.




Igår vandrade jag runt i Globen shopping för mig själv och fastnade så klart i bokhandlen. Jättelänge. Så länge att jag först trodde larven jag hade köpt innan till Kims spindel, var död. Men det var den inte som tur var. Skyndade mig hem och släppte in den i terrariet. Den hann knappt landa innan Attila satte tänderna i den och började spruta in giftet som ska lösa upp den inifrån. Rätt spännande att se på faktiskt.


Inatt sov vi hemma hos mig, så jag ska väl röra mig härifrån om en timme eller så. Ska möta upp Madde i globen och fika lite.
På lördag fyller jag år och på söndag åker Kim. Skitliv!!
Kommer sakna honom något sjukt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det fixar du! Om jag kan som har en sambo som lika gärna kan komma hem i en kista så fixar du det med =)

2010-07-16 @ 13:57:59
Postat av: Jennie

om det vill sig riktigt illa menar jag..

2010-07-16 @ 13:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0