Låt det våras!


Vilket härligt väder det har varit idag! Riktigt varmt i solen. I alla fall så pass "varmt" att Enzo kunde sitta utanför Ica på en filt i sin lilla jacka, utan att frysa nosen av sig. Men lite varmt är ju bättre än.. inte varmt, så att säga. Han såg så nöjd ut där han satt och kisade mot solen.
Annars har jag faktiskt (tyvärr! Förlåt mamma) inte varit ute särskilt mycket idag. Har haft en seg tråkdag och bara legat och läst och slumrat om vartannat.
Nu sitter jag här och är egentligen inte särskilt uttråkad. Mest tom. Orkar inte göra något särskilt, orkar inte ringa någon, orkar inte prata om något speciellt, orkar inte engagera mig i min rena tvätt som står i hallen och jag orkar faktiskt inte ens slå på tvn. Vill bara ligga ner och läsa.
I morgon känns det som att jag borde göra något i alla fall. Så, Madde, om ni ska ut till stallet i morgon kan du ju plinga så kan jag hänga på!

Det är synd att det ändå är så pass kallt ute att Enzo inte riktigt pallar en längre promenad, trots jacka. Han fryser så om tårna. Längtar till den riktiga våren. När det blir slaskigt.., eller nej förresten. Jag längtar till EFTER slasket. När det ändå är kyligt fast lite varmt. Typ mitten på april. När blommorna börjar ploppa upp lite varstans men världen i övrigt är lite naken. Begynnande knoppar på träden och fågelkvitter.
Åh, tänk i Maj då. När gräset är grönt och man nästan kan gå i t-shirt. När kvällarna är riktigt långa och man känner doften av sommar. Då pirrar det i min mage och det känns som om att ingenting någonsin kommer vara jobbigt igen. När midsommar är över brukar jag få lite lätt panik, för det betyder att dagarna börjar bli kortare igen (jag har aldrig någonsin påstått att jag skulle vara optimist). Men strunt samma. Nu är det senvinter och våren ligger inför oss. Det är viktigast for now.

Tror att jag, om jag orkar, ska slänga på den där bollywood-rullen jag har tjatat om hela dagen. OCh äta mig ännu lite tjuckare och hoppas på lite mensvärk.


Kommentarer
Postat av: madde

jooo men visst =)

plingar när vi åker. Kanske du kan möta oss i sorunda?



Men inte har ni väll dem filmerna för 79:-?



Puss och kram

2010-03-07 @ 00:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0