"Liten" uppdatering


För att älskade Mikaela ska ha något att läsa i morgon är det väl bäst att jag kör en liten uppdatering.


Fredag: Jobbade en sväng och drog sen hem till Kim. Hade hans extranyckel så jag var redan där när han kom hem från jobbet. Det är så mysigt att varas där när han kommer hem!
Vi kokade potatis till laxen vi skulle ha med oss att äta hos Martin, Kims kompis. Drog dit, umgicks i mycket trevligt sällskap på ca 10 pers i en mysig liten etta på söder. Åt gott, drack öl och hotshots. Sjöng allsång med Martin på gitarr och njöt av livet. Senare på kvällen drog vi ut till "Bara bistro" på söder och drack en öl.
Kim och jag bestämde att vi skulle möta upp Lisa och kompisarna hon var ute med och drog sen vidare till "Oioioi". Där var det sjukt mycket folk, mest studenter, men vi lyckades hitta ett bord efter en stund där vi satt och snackade och drack mera öl. Jag och Kim hade en diskussion om den berömda "30 års krisen".
Vid 3 snåret sa vi hejdå till Lisa och S, som var den enda kvar från hennes gäng, och drog till McDonalds för att inhandla lite föda som vi tog med oss hem. Slukade den i ett nafs, satte på en film (vill jag minnas?) och hade myspys på hög nivå!

Lördag: Jag vaknade vid halv tolv, gick ut med Enzo och satte mig sedan vid datorn. Kim sov som en stock. Vid ett vaknade han till liv och kröp ner hos mig i soffan. Kikade lite på tv och åkte sen hem till mig för att klappa, mata och vattna Ruth. Var hemma hos mig i typ en timme och kikade lite på gamla kort. Svängde förbi mamma för att säga hej, bara för att sedan bli kvar på middag. Grillad entrecote med en couscous sallad och glass till efterrätt! Blev kvar till 22 tiden och bilade sen hem till Kim igen. Började kika på en film, men Kim slocknade innan 00 så jag stängde av och somnade jag med.

Söndag: Vaknade till härligt solsken, gjorde varma mackor i ugnen till frukost och tog en mysig dusch. Åkte till gamla stan och strosade runt bland ryska turister. Enzo var med, så vi slapp tänka på att skynda oss hem till honom. Gick till centralen där Kim skulle handla nåt modemagasin till sin systers pojkvän och fortsatte sen vandringen till Mosebacka på söder. Mycket promenerande blev det!
Hälsade på Kims syrra och passade på att slå in paketen Kim köpt åt hennes kille. Han fyllde år och Kim skulle dit på middag senare på kvällen. En timme flöt förbi och Enzo fick sig ännu en beundrarinna. Vi åkte hem och jag började förbereda mig mentalt för att åka hem till mitt. Hade inte den minsta lust och var dessutom helt trött och seg. Kim övertalade mig till att stanna kvar och så blev det. Tog en cigg på balkongen innan han skulle på middagen och nere på gräset satt två killar och skålade i champagne och hade "Herr Fredrik åkare och den söta fröken Cecilia Lind" skrålandes ur högtalarna. Det föll sig rätt naturligt att vi kramades där på balkongen, för att sen börja röra oss till musiken. Vi dansade helt enkelt tryckare på balkongen, en solig kväll i maj, med Kims arm runjt min midja och min hand i hans. MYS!
Jag gick till Ica och handlade lite gottigheter samt annat nödvändigt och började sedan diska och skura ur Kims kylskpåp (Förlusten av ett vad, dvs en helt annan historia. Ganska kul dock!). Städade resten av lyan och körde igång diskmaskinen. Kim kom hem vid 22, helt lycklig över att mötas av en städad lya! Men priset var nog ändå kylen, det hade han inte väntat sig. Såg "slutet" (vilket var i princip halva filmen) av "Fenomen" vi började kika på i fredags natt/lördags morse och somnade sen gott efter en stor dos pussar och kramar.

På måndagen kallade verkligheten igen och jag fick åka extra tidigt från Kim för att hinna hem och rensa lådan åt Ruth och byta till jobbkläder innan jag skulle åka till jobbet. Var sjukt trött på kvällen sen.



Igår fyllde Kim år och kvällen firades på ballbreaker i stadshagen i mycket trevligt sällskap. Det blev mycket skratt och en del alkohol. Gud vad kul jag hade! Fina Lisa gjorde oss sällskap och det uppskattades nog av hela gänget. Tycker så mycket om att vara med Kim och jag har så roligt i hans sällskap. Tack!
Jag är så glad att jag är din.


Nu väntar sängen och en låååång arbetsdag i morgon. Kim drog till Malta med sitt jobb i efter middags och kommer inte hem förrän på söndag. Saknar honom redan.. jättemycket!
Lördagen bli en heldag med jobb även den. Drar till Lisa när jag slutat och är väl framme vid halv elva eller så. DRYGT! Men jävlar vad kul vi ska ha på söndag. Då är det Salems konsert på Berns som gäller och Lisas bror ska vara hundvakt åt Enzo, bara för att han så gärna vill!
På måndag ska jag på återbesök på Octavia-kliniken och se så att allt står rätt till efter förra fredagen och sen åker jag hem till KIM!
Jaa.. sen börjar det väl om igen, med jobb och det, hela veckan lång. Eller nej förresten, det är ju kristihimmelsfärd så jag är ledig 4 dagar I STRÄCK! Den ni! Är ledig från coop och restaurangen har stängt. Woho!

Sängen var det, ja.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Helst att du är anonym! MEn jag förstod när du sa frugis! Jag svarar här och i din blogg, vettfan hur jag ska göra, hähä.

Men vadå söt? Vad menar du ?



Jag har TRIXAT!



Oj detta var ingen liten uppdatering. Jag ska läsa nu

2010-05-06 @ 23:30:19
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hihihihi.

Asså det var helt galet! Finns massa saker att berätta men som helt enkelt inte platsar i bloggen! och en del saker kan man inte läsa, det måste höras.

Helt galet och det var så jävla kul! Men det är ju bara för att jag älskar dom där jävla grabbarna!:P

2010-05-06 @ 23:36:44
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men sommaren 2008 är ju jävligt Paige! Lyssnade ju jämt på dom :) och så sol.. och.. aaa.. underbart!

2010-05-06 @ 23:42:09
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

haha jag veet faktiskt inte? Varför var du inte det för?

hahaha aaa och 'jakten på den försvunna ciggen's theme songs :P

2010-05-06 @ 23:55:45
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken mysig helg :)

2010-05-07 @ 09:56:06
URL: http://Matarg.wordpress.com
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN

hejsan :)

hoppas du får en trevlig helg :)



(p.s har frågestund på min blogg, så ställ en fråga där http://satilaryttaren.blogg.se/2010/may/fragestund.html)



Kram :D

2010-05-08 @ 19:14:43
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0