Rojtan



Är ganska nyligen hemkommen efter att ha sagt upp mig på på jobbet. Känns superskönt och jag ska försöka lägga allt det där bakom mig. Tomas följde med som moraliskt stöd även om min chef vägrade att släppa in honom på kontoret. Har ingen aning om han har rätt att göra så, men jag orkade heller inte bråka om det så det fick bli så.
Fick i alla fall skjuts både dit och hem. Tack Tomas!!

Idag hade jag tänkt försöka ta mig till Västberga för att hämta ut Kims klocka på DHL som han har beställt. Får se om det går vägen, eftersom att jag uppenbarligen inte är Kim och de kanske inte vill lämna ut den. Men Kim är ju som sagt och simmar nånstans på havet så det finns inte så många alternativ. Det går ju heller inte att få tag på honom, men han hade pratat med dem tidigare och sagt att jag förmodligen kommer att hämta ut den. Hoppas de är snälla!
Får dessutom återigen lift av Tomas då han ska in och snurra i stan i jobbärenden. Tack igen!

Tänkte sova hos Kim i natt eftersom jag ska på arbetsintervju i morgon och det blir mycket närmare. Ett annat dilemma jag har är vad tusan jag ska ha på mig?! Har packat ner lite alternativ men man är ju alltid nervös inför en intervju. Vill ju göra så gott första intryck som möjligt. Enzo följer självklart med. Ruth däremot får vara hemma stackaren. Måste verkligen lägga ut en annons på henne snarast. Det skär otroligt i hjärtat, men det är för hennes eget bästa. Hon behöver lite mer space än en etta på 39 kvm. Helst sällskap dygnet runt. Antingen en människa eller en hund men jag tror inte hon skulle gå så väl ihop med en annan katt. Det skulle vara en kattunge då kanske? Hon är ju lite av en enmanskatt. Huvudsaken är i alla fall att hon kommer till ett hem där hon har möjlighet att vistas ute. Helst inte för nära någon hårt trafikerad väg.
Men en sak i taget. Först - klocka till Kim!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0