Söndag och fortf dag 9


Hände en liten olycka här hemma när jag skulle klippa Enzos klor. Råkade snudda pulpan och det slutar ju fan aldrig blöda därifrån, så nu har han fått "bandage" av tvättlappar och silvertejp. Trodde han skulle protestera vilt och slita av sig det, men han lyssnade när jag sa att han får ligga och vila i sin korg tills det slutar blöda. Dutti vovve!
Jag är ju så himla dålig på att klippa hans klor regelbundet, skäms skäms på mig. Men sen en månad tillbaka har jag klippt dem varje söndag för att försöka tvinga tillbaka pulpan en bit. Nu kan han tassa så tyst, så tyst utan att man hör klorna mot golvet.

Var över på Globen shopping och skulle se om optikern hade öppet, men icke! Blir till att kila över dit i morgon istället. Är ledig på måndagar så det passar rätt bra. Handlade en larv åt Attila och mat åt mig själv. Enzo fick ett grisöra och tre bitar "tjurmuskel".

Dammsugaren har varit framme och så även moppen. Fick för mig att sprita toan och alla handtag i hela lägenheten även. I morgon har jag tvättid kl 12 (note to self) men jag har redan bäddat rent i sängen.
Helt ok dag trots att det var mulet. En liten solstråle kikade i och för sig fram i morse när jag upptäckte att Kim hade mailat. Det är alltid dagens höjdpunkt <3.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja den är jätte fin, jag gillar den riktigt ordentligt!

Nä det har du ju aldrig, vi bor på vaktbergsvägen, snett bakom Annas krog så att vi ser Willys från balkongen. Nära och bra. :D

Jag gör vad jag kan för att "ploppa" ut honom. Jag är nog mest less av alla på att ha honom därinne. ;)

2011-03-13 @ 22:05:27
URL: http://sarakristins.blogg.se/
Postat av: Lynn

De där med klippa klorna är du inte ensam om.. förstår inte att det alltid glöms bort.. :/ vetemjöl är iaf kanon att ha på pulpan om den börjar blöda, slutar nästan direkt!! kram

2011-03-14 @ 10:56:27
URL: http://wisewords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0