Det här med jobbet

Hade så mycket tankar och funderingar nyss som jag tänkte skriva ner, men nu är de som bortblåsta. Eller jag vet i alla fall inte hur jag ska formulera mig.

Hade morgonmöte hos X föräldrar där vi mest koncentrerade oss på arbetspärmen och omorganisering av den då X gjort såna framsteg. Ska även börja med en "affär" där hen får samla ihop antal polletter för att få sin belöning, genom att utföra vissa uppgifter.
Väl på förskolan blev hen orolig att jag skulle "försvinna" efter avslappningen och jag fick gång på gång försäkra X att jag är kvar när hen kommer ut därifrån och att vi ska göra en-till-en träning som vanligt. Märkte rätt snabbt att det var som att prata med en vägg så jag sa helt enkelt att jag går på rast och jag kommer tillbaka. Sen gick jag. Skär i hjärtat när jag ser paniken i X ögon över att jag inte ska komma igen, men det är bara att bita ihop och gå. Nu har jag en hum över hur föräldrar känner under inskolning på dagis!
Nu ska hen iaf få massa beröm och belöning för att hen "klarade" det. Så att det blir positivt att jag går. Och kommer tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0