Fiskgratäng



Receptet på min fantastiskt goda "fiskgratäng" lyder såhär:


Tina fisk ( i mitt fall hajmal). Jag gillar när det är mycket firre, plus att jag gjorde så det skulle räcka till en matlåda åt Marcus, så jag använde alla filéerna i påsen. Tror det var fem stycken, ganska stora.
Skär dem i bitar och lägg i en ugnsfast form. In i ugnen på 175 grader eller nåt, tills fisken blir vit.
Medan det tillagas i ugnen hackar jag grönsaker.
Jag hade fryst broccoli som jag bara värmde i micron (annars kan man ju koka dem tillsammans med de andra grönsakerna man vill ha i. t.ex. morötter eller zucchini som behöver koka lite för att mjukna)
Skivade färsk champinjon, 4-5 st.
En purjolök.
En tomat.
Sist men inte minst blandade jag ihop såsen, som består av 4 dl créme fraische kryddat med citronpeppar, jättemycket vitlök och aromat.
Ungefär nu brukar fisken vara färdig, eller halvfärdig.
Ut med formen och i med grönsaker och sås. blanda gärna lite så att inte fisken hamnar underst.
In i ugnen igen i ca 15 min.
Färdigt!

Farligt gott är det!

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag trodde de va en paj först :P

2009-02-05 @ 17:38:33
URL: http://ringadingdong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0